ROMP

De Black Marlin is ooit aangeschaft met een redelijk kale romp. Laten we het hier even houden bij het bovenwaterschip, de rest volgt nog. Op de eerste foto rechts kun je zien hoe ie er bij lag toen we hem kochten.

Dan denk je, even laten schilderen. Of verven, want dat is een verschil volgens de werfverver (schilder) van Tijssen. En inderdaad komt daar nogal wat bij kijken. Ten eerste zetten ze je bij blijk van medewerking gelijk op het zwaarste stuk, nl. het boven je macht aandrukken van een egocentrisch (of hoe noem je dat) schuurapparaat, en die verf wil er dus niet af. Rustig aandoen, zeggen ze, maar ik doe alleen rustig typewerk, en dan willen de arm-spieren na 5 minuten al niet meer meewerken. Na 2 dagen zag ik eruit als Hulk, maar dan zwart.

Uiteindelijk hebben ze hem dan prachtig glanzend geschilderd (geverfd), de deur gaat dicht, en de volgende morgen is ie opeens mat. De vochtigheid was niet goed (dachten we). Uiteindelijk blijkt het in de huid van de boot te zitten, maar hij moest wel overgeverfd (geschilderd) worden, met wat tussen lagen. Een prima coulance oplossing van Tijssen. Daarom dat je wat kleurverschillen ziet bij de foto's, hij heeft echt alle kleuren zo'n beetje gehad...